Twoja firma istnieje w Internecie

Jeśli nie istniejesz w Internecie, to tak, jakbyś w ogóle nie istniał. Elementem działania każdej firmy jest obecność w wyszukiwarce, tak, aby zainteresowany klient bez problemu znalazł, czym zajmuje się dana organizacja. Dowiedz się, co jest istotne podczas tworzenia strony oraz jak nią zarządzać.

Stworzenie strony internetowej

Można stworzyć stronę samemu lub zlecić to zadanie wyspecjalizowanej agencji marketingowej. Na szczęście często stworzenie strony nie wymaga wiedzy z zakresu programowania. Jeśli jednak zdecydujemy się na samodzielne wykonanie, przede wszystkim zwróćmy uwagę na dobry hosting. Teoretycznie można znaleźć darmowy hosting, ale przedłużenie go zawsze kosztuje. W przypadku hostingu konieczny jest szybki serwer, dzięki któremu strona błyskawicznie się załaduje. Klienci nie lubią czekać, a przecież nie chcemy ich stracić przez słabą stronę internetową.

Masz chwilę, by przyciągnąć odbiorcę

Żyjemy w biegu. Kiedy chcemy znaleźć jakąś informację, zależy nam, by dostać ją szybko. Podobnie dzieje się, gdy klient wchodzi na stronę firmy. Powinna się szybko załadować, natomiast interfejs musi być na tyle czytelny, by szybko znalazł to, czego szuka. Na WordPress często masz do wyboru gotowe szablony, choć oczywiście można wykupić inne, ciekawsze wzory, dzięki którym twoja strona www przyciągnie uwagę odbiorcy.

Regularność wpisów

Samo założenie strony nie wystarcza. Pokaż swoim klientom, że twoja firma działa, dobrze się rozwija, a tym samym warto korzystać z jej usług czy produktów. Na stronie powinny się znaleźć informacje o firmie, oferowanych towarach czy usługach, wartościach, jakimi kieruje się przedsiębiorstwo. Wręcz obowiązkowym elementem są ikonki z linkiem do social media takich jak Facebook, Instagram czy YouTube.

Zarządzanie stroną

Do zarządzania stroną dobrze nadaje się system zarządzania treścią, w skrócie cms. Jest to oprogramowanie, które służy do samodzielnego publikowania treści na stronach internetowych i ich modyfikowania. Aby się zalogować do systemu, wystarczy link, login oraz hasło.
Istnieją dwa podstawowe typy systemów CMS. System autorski jest stworzony przez agencję, jest niepowtarzalny, autorski i prosty w obsłudze. Niestety posiadają one słabe zabezpieczenia przed atakami hakerów, nie ma możliwości skorzystania z pomocy innej agencji interaktywnej, przez co musimy korzystać wyłącznie z usług agencji, która nam go udostępniła. Do minusów niewątpliwie należy też cena, ponieważ autorskie systemy CMS przeważnie są drogie.
Istnieją również systemy Open Source, udostępniane użytkownikom za darmo. Oprócz łatwej dostępności, bez problemu zainstalujemy do nich dodatkowe wtyczki, które dają dostęp do nowych funkcji.

Klasyczny WordPress

Większość osób słyszała o czymś takim jak wordpress. Umożliwia on tworzenie blogów i nieskomplikowanych stron internetowych. Jeśli mamy niedużą działalność, która ze względu na swoją specyfikę raczej nie ma szans stać się rynkowym gigantem, ten system będzie dla nas wystarczający.

Joomla!

Joomla! Jest systemem bardziej rozbudowanym niż WordPress, ponadto daje dostęp do dużej bazy informacyjnej. Spora zaletą jest także optymalizacja pod kątem wyszukiwarek google.