Ludzie korzystają z różnych mediów, dlatego dotarcie firmy do klienta nie powinno być prowadzone wyłącznie jedną drogą.
Marketing 360
Marketing 360 stopni zakłada, że wszystkie kanały promocji powinny być ze sobą spójne, aby skutecznie oddziaływać na odbiorcę. Marketing nie opiera się wyłącznie na pojmowaniu marki, jej misji i celów, ale również oferowanych produktów i usług. Skuteczne działania pozwalają na dotarcie do dużej liczby osób i są odpowiednio zaprojektowane, by przyciągnąć uwagę.
Obecność firmy w Internecie
Każda organizacja musi posiadać i prowadzić własną stronę internetową. Należy również pracować na pozycją w wyszukiwaniu, aby potencjalny klient mógł łatwo znaleźć firmę. Strona powinna ładować się szybko i być intuicyjna w obsłudze, tak by bez problemów odnaleźć najważniejsze treści. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek powinna być na bieżąco aktualizowana.
Bezpośredni marketing
Direct marketing polega na przekazywaniu komunikatów bezpośrednio do odbiorcy za pośrednictwem telefon lub maila. Na stronie internetowej warto zamieścić możliwość zapisu do newslettera.
Potęga social media
W mediach społecznościowych drzemie ogromny potencjał, który trzeba odpowiednio wykorzystać. Profil firmy na Facebooku i Instagram to podstawowe narzędzia. Dotarcie do klientów jest stosunkowo szybkie, o ile regularnie publikujemy ciekawe wpisy, które angażują odbiorców. Warto skorzystać z pomocy specjalistów ds. marketingu, którzy znają specyfikę każdego z mediów społecznościowych.
W przypadku niektórych branż efekt można wzmocnić poprzez prowadzenie bloga branżowego. Pokazanie wykorzystania produktów danej firmy daje poczucie, że przedsiębiorstwo oferuje coś wartościowego, coś co klientowi się przyda.
Kliknięcia w reklamę
Na wielu stronach pojawiają się reklamy. Przykładowo w modelu reklama ppc firma płaci tylko za kliknięcie w dany odnośnik przez klienta. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie dla przedsiębiorstw, ponieważ zapłata następuje za efekt w postaci kliknięcia, a nie samo wyświetlenie.
Nie tylko online
Klienci nie spędzają całego dnia podczas surfowania po Internecie. Są ludźmi, podróżują do pracy, czytają gazety czy oglądają telewizję. Komunikaty reklamowe mogą znaleźć się również na przystankach, w radio czy prasie. Dobrym sposobem promocji są również spotkania podczas targów pracy. Nie tylko pozwalają na wymianę doświadczeń, kreowanie wizerunku marki, ale także na przyciąganie do firmy wykwalifikowanych pracowników.
Czy warto skorzystać z marketingu 360?
Budowanie strategii opartej na wielu kanałach docierania do odbiorców poprawi widoczność twojej marki. Masz większe szanse, by przekonać do siebie więcej ludzi, a tym samym zwiększyć zyski firmy. Nie chodzi tu o bombardowanie odbiorcy, jaka dana firma jest fantastyczna, lecz docieranie różnymi drogami, niekoniecznie wszystkimi, jakie są dostępne. Dział marketingu powinien wybrać najskuteczniejsze narzędzia i na nich się skupić.