Istnieje wiele sposobów na zareklamowanie się w internecie. Oczywiście nie wszystkie będą działać dla każdego typu biznesu. Jest tak, ponieważ każdy produkt czy usługa ma inną grupę docelową, a potencjalni klienci różnią się w swoich zachowaniach. Jednak nie ulega wątpliwości, że nadal najbardziej skutecznymi sposobami na reklamę w internecie są SEM oraz SEO. SEM to reklama płatna w wyszukiwarce Google, taka jak Google Ads. Natomiast SEO to obecność strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Dzięki obu tym metodom można nas łatwo znaleźć po wpisaniu danych słów kluczowych w Google. Zatem co warto wiedzieć na temat sem i seo? Sprawdźmy, która forma reklamy jest bardziej opłacalna.
Czy warto pozycjonować się w Google?
Wyszukiwarka Google jest miejscem, z którego w internecie korzysta największa ilość osób. Zatem obecność w wynikach wyszukiwania może przynieść nam największą ilość pożądanego ruchu. Jest to niezwykle dobre i skuteczne rozwiązanie, gdy chodzi o sklepy internetowe i “standardowe” usługi, takie jakie świadczą fryzjerzy, dentyści, mechanicy itp. Rozwiązanie, jakim jest SEO, nie sprawdzi się w przypadku biznesów innowacyjnych, gdzie promujemy coś, co w zasadzie jeszcze nie ma nazwy. Ważne jest, aby dane słowo kluczowe było często wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę, wówczas nasze działania promocyjne będą mieć sens.
Ważne jest, aby zdawać sobie sprawę, że działania typu SEO nie przyniosą efektów z dnia na dzień. Zwykle na efekt działań pozycjonujących trzeba poczekać około trzy miesiące. Jest tak, ponieważ potrzebujemy, aby Google Bot odwiedził naszą stronę i umieścił ją w wynikach wyszukiwania. Nie jest to proces zależny od agencji marketingowej, zatem siłą rzeczy, może zająć dłużej. Również budowanie treści czy linków pozycjonujących zajmuje czas, więc także trzeba to wziąć pod uwagę przy planowaniu działań promocyjnych.
Kiedy warto stosować reklamę typu SEM?
Jeśli nie możesz sobie pozwolić na tak długie czekanie na efekt, wówczas reklama płatna będzie dla Ciebie lepszym rozwiązaniem. Reklamy typu SEM działają na zasadzie aukcji internetowej. Zatem, jeśli chcesz wyświetlić się wysoko w wynikach wyszukiwania, wówczas musisz dysponować większym budżetem, niż ma to miejsce w przypadku Twojej konkurencji. W tym modelu płacisz za każde kliknięcie, dlatego ważne jest, by promować się tylko na te słowa kluczowe, które faktycznie prowadzą do zakupu lub umówienia wizyty przez Twojego potencjalnego klienta.