Strategia treści w inbound marketingu. 4 zasady sukcesu.

Słyszałeś o inbound marketingu, ale wciąż wahasz się, czy podjąć działania? Oto 4 kroki do udanej strategii contentowej inbound marketingu.

PRZYGOTOWAĆ ORGANIZACJĘ WEWNĘTRZNĄ.

Wdrożenie inbound marketingu w firmie B2B jest strategią długoterminową. Wszystko, co wprowadzisz w życie, aby zacząć, zwróci się w ciągu 8 do 12 miesięcy. Należy więc upewnić się, że istnieją podstawy, które zagwarantują trwałość projektu.
Niezbędne są 3 kroki.
1. Zaangażuj swojego szefa: tylko kierownictwo będzie miało moc decyzyjną, aby zapewnić zasoby i dostępność różnych rozmówców zarówno w marketingu, jak i sprzedaży. Należy zacząć od celów i spróbować dowiedzieć się, ile leadów i dodatkowych klientów będzie potrzebnych, aby je osiągnąć.
2. Zaplanuj zasoby: aby to zrobić, musisz przeanalizować mocne i słabe strony zespołu marketingowego i zlecić brakujące zasoby na zewnątrz.
3. Ustal budżet, tak aby iść krok po kroku: zacznij od stworzenia pierwszych elementów treści, następnie stopniowo aktywuj każdą dźwignię, a na końcu zintensyfikuj produkcję treści.

TWORZENIE PERSON MARKETINGOWYCH.

Marketerzy często ulegają pokusie, by ślepo podchodzić do tworzenia treści. Ryzyko? Poświęcanie dużej ilości czasu na tworzenie treści, które nie przyniosą żadnych leadów.
Stworzenie persony nie jest bardzo skomplikowanym zadaniem, ale jest niezbędne, aby lepiej komunikować się z Twoim targetem. Lepiej jest stworzyć persona w połowie drogi, niż zwlekać ze stworzeniem tej idealnej.
Aby to zrobić, musimy skupić się na “zadaniu do wykonania” przez nasz cel: czego potrzebuje, aby wykonać swoją pracę i co mu w tym przeszkadza. Znajomość swojego celu jest podstawą do rozpoczęcia strategii treści.

TWÓRZ TREŚĆ.

Tworzenie treści na pewno pozwoli Ci zasilić bloga i powiedzieć “poszliśmy w inbound”. Jeśli jednak zapomnisz o głównym celu (często jest nim generowanie wykwalifikowanych leadów), tworzone przez Ciebie treści mogą okazać się klapą.
Pierwszą rzeczą do zrobienia jest stworzenie planu redakcyjnego, a dla każdego artykułu postępuj zgodnie z tą linią redakcyjną i upewnij się, że treść jest dobrze zreferowana.

PROMOWANIE WPISÓW NA BLOGU WWW.

Najczęstszym błędem przy uruchamianiu bloga jest przekonanie, że leady będą magicznie pływać na zyski firmy.
Najlepsza praktyka? Przy każdym artykule powiedz sobie, że NIKT go nie zobaczy, jeśli nic nie zrobimy. Możemy wtedy pomyśleć o naszych celach, do których chcielibyśmy, aby ten artykuł został przeczytany i w ten sposób uruchomić dźwignie, którymi dysponujemy, aby go wypromować.
Wśród tych dźwigni będziemy musieli oprzeć się na sieciach społecznościowych, wdrożeniu newslettera i wykorzystaniu rozwiązania marketing automation.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat wdrażania strategii contentowej? Chcesz skorzystać z dobrodziejstw inbound marketingu i przyciągnąć więcej potencjalnych klientów do swojej marki? Pomyśl o skorzystaniu z pomocy wyspecjalizowanej agencji. Jest to często dobry sposób na rozpoczęcie pracy.