Spojrzmy prawdzie w oczy. Jednym z najważniejszych celów marketingu cyfrowego jest organiczne utrzymywanie wysokiej pozycji witryny w Google. Zajmuje to dużo pracy i wymaga dogłębnej wiedzy na temat funkcjonowania stron internetowych. To czasochłonny i często nieprzewidywalny proces. Jeśli nie jesteś ekspertem w dziedzinie internetu, masz ograniczoną wiedzę lub chcesz umieścić swoją witrynę w rankingu w Google, aby przyciągnąć do niej nowy ruch w związku z określonym wydarzeniem, lokalizacją lub sezonem, być może skorzystaj z programu Google Ads lub płatności za kampania click (PPC) jest dla Ciebie. Jak działa PPC?
Co to jest PPC?
Zanim zagłębimy się w wyjaśnienie, jak działa PPC, ważne jest, aby zrozumieć ten rodzaj reklamy i jak pasuje do ogólnej skutecznej strategii marketingowej. PPC oznacza „płatność za kliknięcie”. Jest to forma reklamy, w której ustalasz budżet na swoje reklamy na danej platformie, takiej jak Google czy Facebook, a następnie płacisz tylko za kliknięcia, które otrzymujesz. Istnieje wiele podobnych rodzajów reklam, takich jak płatność za wyświetlenie lub płatność za obejrzenie; wszystko to działa przy założeniu, że płacisz tylko wtedy, gdy nastąpi zamierzona interakcja – obejrzenia, kliknięcia lub wyświetlenia.
Reklamy typu „płatność za kliknięcie” mogą odgrywać ważną rolę w szerszej internetowej kampanii marketingowej Twojej firmy. Może być szczególnie przydatny w przypadku specjalistycznych, czasochłonnych kampanii, bezpośredniego zwracania się do konkurentów lub wkraczania na nowe rynki geograficzne. Jednak reklamy PPC mogą być zbyt drogie, czasochłonne i tymczasowe, jeśli są stosowane jako jedyne podejście do Twojej obecności w marketingu online. Zamiast tego powinien być używany w kontekście strategii, która obejmuje silną analitykę, optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO), rozwój treści i wideo, a także obecność w mediach społecznościowych.
W jaki sposób działają reklamy PPC?
Reklama typu pay-per-click (PPC) to szeroka kategoria, która obejmuje szeroką gamę platform i mediów. Jednak większość rodzajów kampanii reklamowych PPC można zmieścić w jednej z dwóch kategorii: Google Ads i Reklama w mediach społecznościowych.
Reklamy Google PPC
Jak działa PPC w Google Ads? W kampanii PPC płacisz Google bez względu na to, ile chcesz, aby wyświetlały reklamy Twojej witryny u góry i po prawej stronie organicznych list wyszukiwania. Gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, płacisz aktualny koszt kliknięcia (CPC) z Twojego budżetu. Po wyczerpaniu całego budżetu Google przestaje wyświetlać reklamy do czasu uzupełnienia środków. Istnieje kilka różnych typów reklam Google Ads, w tym: reklamy w wyszukiwarce, reklamy lokalne w wyszukiwarce, reklamy displayowe i remarketing.
Reklamy w wyszukiwarce
Reklamy w wyszukiwarce Google są prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalną formą reklam typu pay-per-click. Reklamy te są wyświetlane nad lub obok wyników wyszukiwania Google w odpowiedzi na to, czego szuka użytkownik. Jeśli więc ktoś szuka produktu lub usługi, którą oferujesz , Twoja reklama może być pierwszą rzeczą, jaką zobaczy; ale dzięki modelowi PPC płacisz tylko wtedy, gdy klikną tę reklamę.
Aby skonfigurować kampanię reklam w wyszukiwarce, wystarczy napisać tekst reklamy, wybrać słowa kluczowe, dla których chcesz się wyświetlać, a następnie ustawić budżet dzienny. Oczywiście maksymalne wykorzystanie reklam nie jest takie proste; Istnieje intensywny proces zarządzania i dostrajania, aby upewnić się, że uzyskujesz najlepszy możliwy zwrot z inwestycji (ROI) w reklamę. Niektóre z tych czynników omówimy w dalszej części tego bloga.
Lokalne reklamy w wyszukiwarce
Lokalne reklamy w wyszukiwarce nie są odrębnym rodzajem reklamy PPC; są raczej wyspecjalizowanym podzbiorem standardowych reklam w wyszukiwarce. Te reklamy skoncentrowane na lokalizacji mogą być kierowane do użytkowników szukających firm lub usług w pobliżu Twojej w Google lub Mapach Google. Podobnie jak reklamy w wyszukiwarce są naliczane na podstawie kosztu kliknięcia
Domyślnie Google Ads opublikuje Twoją kampanię na poziomie krajowym. Jeśli prowadzisz lokalną firmę, dostarczasz produkty do określonego obszaru lub świadczysz usługi (tylko) w określonej lokalizacji geograficznej, sprawdzoną metodą jest dostosowanie kierowania na lokalizację w Google Ads.