Najlepsze narzędzia marketingu online

Marketing internetowy pozwala firmom utrzymać zainteresowanie i przyciągać nowych klientów. Poznaj 7 najlepszych narzędzi marketingowych online, dzięki którym znacznie zwiększysz swoje zyski.

Pozycja w wyszukiwarce

Na pierwszym miejscu znalazło się pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Samo posiadanie strony to niewiele, klient musi do niej dotrzeć. Pozycjonowanie służy utrzymaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce dla określonych słów kluczowych. Przeważnie po wpisaniu frazy w wyszukiwarce potencjalny klient klika najwyżej w kilka pierwszych linków.

Social media marketing

Głównym celem działań w mediach społecznościowych jest tworzenie relacji z klientami, poznanie grona odbiorców i dotarcie do nowych osób. Często nie chodzi bezpośrednio o sprzedaż, a tworzenie wizerunku marki. Ludzie sporo czasu spędzają podczas przeglądania Instagrama czy Facebooka.

Marketing wirusowy

Ludzie rozmawiają ze sobą również o produktach, które kupili, czy o wyświadczonych usługach. Często również dzielą się tymi informacjami w sieci. Dobrowolnie udostępniają informacje o danej firmie lub produkcie na swoich profilach i grupach.

Google ads

Narzędzie Google pozwala na utworzenie płatnej reklamy. Kampanie te wspomagają proces pozycjonowania, dobrze też sprawdzają się w okresowej promocji danego produktu. Nie warto jednak opierać swojej reklamy wyłącznie na takiej formie promocji.

Content marketing

Do działań z tego zakresu należą choćby video, webinary, artykuły i wpis na blogach czy podcasty. Przykładowo w przypadku rynku książek, do takich działań należą choćby wywiady z autorami. W przypadku firmy meblowej mile widziane będą artykuły na temat aranżowania przestrzeni. Celem content marketingu jest pokazanie atrakcyjności usług i produktów oraz pokazanie, w jaki sposób zaspokajają potrzeby odbiorców.

Influencerzy

Przedsiębiorcy nawiązują współpracę z influencerami, którzy na swoich kanałach promują dany produkt. Znani influencerzy mają szerokie grono odbiorców, często są autorytetami w dziedzinie działalności, przez co budzą wiarygodność. To wszystko w pewien sposób zachęca do kupna reklamowanej rzeczy.

E-mail marketing

Marketing e-mailowy wykorzystuje pocztę elektroniczną, aby docierać do klientów. Należy jednak starannie przygotować się do tworzenia wiadomości, a bazę zdobywać uczciwie, nie narzucać się osobom, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie od nas maili. Konieczne bywa wcześniejsze testowanie, czy wiadomości nie trafiają do skrzynki spamu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *