Marketing internetowy pozwala firmom utrzymać zainteresowanie i przyciągać nowych klientów. Poznaj 7 najlepszych narzędzi marketingowych online, dzięki którym znacznie zwiększysz swoje zyski.
Pozycja w wyszukiwarce
Na pierwszym miejscu znalazło się pozycjonowanie i optymalizacja stron www. Samo posiadanie strony to niewiele, klient musi do niej dotrzeć. Pozycjonowanie służy utrzymaniu wysokiej pozycji w wyszukiwarce dla określonych słów kluczowych. Przeważnie po wpisaniu frazy w wyszukiwarce potencjalny klient klika najwyżej w kilka pierwszych linków.
Social media marketing
Głównym celem działań w mediach społecznościowych jest tworzenie relacji z klientami, poznanie grona odbiorców i dotarcie do nowych osób. Często nie chodzi bezpośrednio o sprzedaż, a tworzenie wizerunku marki. Ludzie sporo czasu spędzają podczas przeglądania Instagrama czy Facebooka.
Marketing wirusowy
Ludzie rozmawiają ze sobą również o produktach, które kupili, czy o wyświadczonych usługach. Często również dzielą się tymi informacjami w sieci. Dobrowolnie udostępniają informacje o danej firmie lub produkcie na swoich profilach i grupach.
Google ads
Narzędzie Google pozwala na utworzenie płatnej reklamy. Kampanie te wspomagają proces pozycjonowania, dobrze też sprawdzają się w okresowej promocji danego produktu. Nie warto jednak opierać swojej reklamy wyłącznie na takiej formie promocji.
Content marketing
Do działań z tego zakresu należą choćby video, webinary, artykuły i wpis na blogach czy podcasty. Przykładowo w przypadku rynku książek, do takich działań należą choćby wywiady z autorami. W przypadku firmy meblowej mile widziane będą artykuły na temat aranżowania przestrzeni. Celem content marketingu jest pokazanie atrakcyjności usług i produktów oraz pokazanie, w jaki sposób zaspokajają potrzeby odbiorców.
Influencerzy
Przedsiębiorcy nawiązują współpracę z influencerami, którzy na swoich kanałach promują dany produkt. Znani influencerzy mają szerokie grono odbiorców, często są autorytetami w dziedzinie działalności, przez co budzą wiarygodność. To wszystko w pewien sposób zachęca do kupna reklamowanej rzeczy.
E-mail marketing
Marketing e-mailowy wykorzystuje pocztę elektroniczną, aby docierać do klientów. Należy jednak starannie przygotować się do tworzenia wiadomości, a bazę zdobywać uczciwie, nie narzucać się osobom, które nie wyraziły zgody na otrzymywanie od nas maili. Konieczne bywa wcześniejsze testowanie, czy wiadomości nie trafiają do skrzynki spamu.