Zastanawiasz się, ile kroków dzieli Twoją firmę od sukcesu na lokalnym rynku? Zamień rozważania na działania! Wykonaj pierwszy ruch i postaw na kampanię emaliową! To skuteczny sposób na to, aby zbudować trwałe relacje z klientami. Jak się za to zabrać? Po przeczytaniu poniższego tekstu nie będziesz mieć już żadnych wątpliwości!
Redakcja. O czym musisz pamiętać przed rozpoczęciem kampanii emailowej?
Zastanawiasz się , jak wykonać udaną kampanię emailową? Nie jest to takie trudne, jak może się początkowo wydawać, jednak Twój sukces będzie zależał od tego, czy prawidłowo zaplanujesz strategię. Najpierw, musisz zbudować bazę e-maili. Odbiorcy sami muszą wyrazić chęć zapisu. Umieść na swojej stronie formularz, to znacznie ułatwi gromadzenie kontaktów.
Zaplanuj kampanię na najbliższe tygodnie. Spontaniczne działanie to dobry pomysł, jeśli chodzi np. o weekendowy wyjazd ze znajomymi za miasto, jednak w przypadku działań nastawionych na promowanie firmy w sieci, każdy krok powinien być dokładnie przemyślany i zaplanowany. W przeciwnym razie może bardzo szybko doprowadzić do biznesowej katastrofy. O czym musisz pamiętać? Określ, w jakie dni będziesz wysyłać wiadomości oraz to, jaka będzie ich treść. Nie musisz od razu tworzyć wszystkich tekstów, jednak zaplanuj zawczasu strukturę i przemyśl tematykę.
Pisz jasno i konkretnie
Masz milion pomysłów na treść? Chcesz w jednym mailu zawrzeć wszystkie informacje i nie możesz przestać pisać? Pamiętaj, że czytelnik, który po otwarciu wiadomości zobaczy przed sobą blok tekstu o długości kilku tysięcy znaków, to nawet nie przeczyta pierwszego zdania. Nikt nie ma czasu na to, aby przebijać się przez elaboraty. Maile, które kierujesz do swojej grupy docelowej, muszą być krótkie i treściwe. Call to action to pozycja obowiązkowa w każdej wiadomości. Zwroty te zachęcą czytelników do określonego działania.
Co jeszcze jest istotne? Kluczowe znaczenie ma odpowiednie formatowanie tekstu. Stosuj akapity. Niech w każdym z nich będzie tylko kilka zdań. Tekst podzielony na osobne fragmenty jest znacznie przyjemniejszy w odbiorze niż lita treść. Odbiór treści ułatwiają śródtytuły, chociaż w krótkich wiadomościach emailowych nie zawsze musisz je stosować. Zamiast tego wypunktuj najważniejsze informacje. Zwracaj się w treści bezpośrednio do czytelnika, dzięki temu skrócisz dystans, a mail będzie miał przyjemniejszą formę. Sprawdzaj też dane statystyczne. Dowiesz się z nich, jaki procent odbiorców faktycznie odbiera maile, które regularnie wysyłasz.