Motoryzacja jest jednym z powszechniejszych zjawisk w naszym społeczeństwie. Całkowicie zrewolucjonizowała transport, a obecne tempo światowego wzrostu gospodarczego jest bez niej niemożliwe. Jest świetnym punktem wyjścia do wielu biznesów.
Usługi przewoźnicze
Nie każdy ma i może mieć własny samochód. Jednocześnie, nie w każde miejsce można dojechać środkami transportu publicznego. Nie w każdym mieście jest on godny zaufania pasażerów. Tu rynek odpowiada usługami przewoźniczymi takimi jak taxi. Umożliwia ona pojechanie trasą korzystną, a nie narzuconą przez przedsiębiorstwa komunikacyjne, którym zależy na jak największej ilości pasażerów i kupionych biletów.
Wypożyczanie samochodów
Niektórzy mogą potrzebować samochodu jedynie okazyjnie. W związku z tym nieopłacalne jest dla takich osób stałe utrzymywanie pojazdu. Korzystniejszy jest tu wynajem. Firmy świadczące usługi w takim zakresie powinny kupić odpowiednio dużą flotę pojazdów w jak najlepszym stanie. Następnie ustalić konkurencyjne ceny. Jest się tu skazanym na popyt, ponieważ w obliczu panujących w Polsce zarobku łatwo znaleźć osoby potrzebujące samochodu, a nie mogące posiadać własnego pojazdu.
Osobną kategorią jest tu wypożyczanie samochodów na okazje takie jak na przykład ślub. Wiąże się to oczywiście z wyższą ceną wynajmu. Czyli, z perspektywy przedsiębiorcy, ze znacznie większym zyskiem. Mimo mniejszej niż kiedyś ilości zawieranych małżeństw wciąż jest to dobre źródło zysku. Ci , którzy wbrew trendom decydują się na małżeństwo chcą, by dzień jego zawarcia był wyjątkowy.
Gadżety jako sposób promocji firm motoryzacyjnych
Marketing to pole do popisu, a dla skuteczności warto prowadzić go skuteczniej od konkurencji. W związku z tym gadżety firmowe mogą być dobrym sposobem promocji. Można zdecydować się na kubki z logiem, pendrive’y, zasłony do kamer internetowych, długopisy, ołówki, pióra, koszulki, małe modele pojazdów… Ograniczeniem tu jest wyłącznie kreatywność. Jest to dobry sposób promocji , ponieważ inne osoby mogą zobaczyć taki gadżet. Potem zachodzi konwersja zobaczenia na skorzystanie z usług. Dodatkowo, takie działania sprzyjać mogą budowaniu społeczności konsumentów. Gadżety same w sobie mogą być relatywnie tanie, ale mogą zwracać się jako zysk ze społeczności opowiadającej o marce, gdzie tylko się da. Można też rozdawać je na targach i tego typu wydarzeniach
Jakie gadżety?
Powyżej wspomniano, że może to być cokolwiek. Jednak są rzeczy, które będą bardziej atrakcyjne dla klientów, niż inne. Przede wszystkim – technologia. Nie każdy może potrzebować nowej koszulki czy długopisu. To ostatnie jest niemal niepotrzebne ludziom dorosłym, skoro notować można na telefonie czy tablecie. Natomiast dobrym wyborem będą pendrive’y, powerbanki, zasłonki do kamer internetowych, etc. Dzięki nim klient nie będzie miał wrażenia, że usiłuje mu się wepchnąć do rąk coś zbędnego. Wręcz przeciwnie, będzie wdzięczny za przydatny w codziennym życiu i funkcjonowaniu prezent. A to przełoży się na jego dobrą opinię o firmie i korzystanie z jej usług.