Najczęstsze błędy w marketingu social mediów

Kiedy zabieramy się za content marketing, musimy pamiętać o kilku ważnych rzeczach, musimy też wiedzieć jakich błędów warto unikać aby nasz marketing w mediach społecznościowych był skuteczny, jednak jakie błędy w zarządzaniu marketingiem w mediach społecznościowych możemy popełnić?

Jednym z takich błędów jest brak contentu i ten błąd bardzo często jest jednym z kluczowych błędów, dlaczego?
Ponieważ kiedy powadzimy fanpage, bądź profil na Instagramie powinniśmy sprecyzować nasz content, do kogo chcemy dotrzeć, w jaki sposób, oraz do jakiej grupy odbiorców.
Jest to ważne z tego względu, że kiedy będziemy działać w obrębie określonej grupy wiekowej łatwiej będzie nam dopasować produkty i usługi pod ich potrzeby, oraz będziemy wiedzieć jak podejść do tematu, ponieważ wiemy co interesuje daną grupę wiekową.
Autorytet jest tak ważny jak wyżej wymieniony content, ponieważ jeśli nie mamy autorytetu na wysokim poziomie, to kto nas posłucha?
Raczej nikt, dlatego nad autorytetem, też należy pracować, możemy to robić dzięki transmisją na żywo, gdzie wypowiadamy się na temat naszej niszy, czy też poprzez udzielanie rad innym.
Wtedy budujemy zaufanie, które cały czas rośnie, a jeśli posiadamy silne zaufanie to tym samym posiadamy silny autorytet.

Poza autorytetem, oraz contetem ważne w marketingu mediów społecznościowych jest sam marketing, oraz promocja rzeczy które robimy, chodzi dokładniej o akcje promocyjne, jak to zrobić?
Spoglądając na rynek Amerykański, możemy zobaczyć jak akcje promocyjne są ważne, przykładowo w muzyce.
W muzyce w stanach raperzy i ich wytwórnie aby rozpromować ich nową muzykę robią dziwne i często kontrowersyjne akcje, przykładowo podczas promocji utworów Lil nas X on i jego wytwórnia zastosowała motyw homoseksualizmu. Jednak to jest jeden z miliona różnych sposobów marketingu swoich piosenek, aby przyniosły ogromne wyświetlenia oraz pieniądze.

Ostatnim częstym błędem w marketingu mediów społecznościowych jest brak konkretnego planu oraz strategii działania i chcemy coś robić, ale sami nie wiemy co i w jaki sposób, dlatego trzeba to przemyśleć i ułożyć taki plan zanim ruszymy z marketingiem na naszych social mediach.
Jeżeli planujemy jakąś większą akcję warto ją dokładnie przemyśleć, spisać na kartce pomysły, jeśli działamy grupowo to omówić z naszą grupą.
Jest to bardzo ważne, ponieważ kiedy mamy konkretny plan spisany łatwiej jest przygotować nam się na wyjątkowe sytuacje.

Kiedy unikniemy tych czterech błędów nasz marketing powinien polepszyć się i być bardziej skuteczny.